Thursday, December 12, 2013

7 Days To Rock, Vol. 3 - Duets Edition



Decembar me uvijek raznježi. Ako nije snijeg, a obično ga bude. Ako nije hladno, a uglavnom jeste. Ako znam gdje ću za Novu, a obično ne znam. Ili znam, ali mi se ne sviđa. U stvari, kad malo bolje razmislim, ne volim ja decembar ni najmanje. Pa nije to jul, da se ne lažemo.
Pa, ipak, jednog decembra sam se udala za jednog divnog čovjeka. I tako me je to ovih dana tjeralo da razmišljam o duetima, o tome kako je u paru sve drugačije i bolje, s moje tačke gledišta, i evo onih koji su mi padali na pamet; ne možda ni najbolji, ali sigurno je bilo nečeg u riječima što me je vuklo da ih zapišem.


  1. Live & Anouk – Dance With You
Kad sam je prvi put čula kako zatvara jedan od meni najdražih albuma ikada (The Distance To Here, objavljen 1999. godine), znala sam da je Dance With You pjesma koju ću voljeti i nakon što je budem čula nekoliko puta previše. Doduše, nikad je nisam isprala do kraja, to je jedna od onih koje štedite, kao posljednje dvije cigarete ili posljednji snimak na fotoaparatu (ako se neko sjeća ovog drugog uopšte).
Da sam imala veliko vjenčanje sa sve onim prvim plesom, ovo bi bila ta pjesma. Ona koja definiše sve u nekoliko riječi: you show me what this life is for. Mislim da je u mojoj svijesti to konačna ljubav, smisao života, jer svi negdje živimo život tražeći sebi nekoga ko bi ga upotpunio.
Znam, onaj koji je pisao pjesmu je duboko u spiritualizmu i u njegovoj glavi to je pjesma o božanskoj ljubavi, spasenju , kosmičkom plesu boginje koja oslobađa od zabluda svakodnevnice, ali dajem sebi za pravo da ovu pjesmu preobrazim tako da se uklopi u zemaljski hronotop. Jeste, prošla sam svašta, ali iz toga sam izašla bez ikakvog znanja… a onda sam našla ljubav. I to je ta priča.
Ed Kowalcyk (Ed K.) je, po mom mišljenju, jedan od najboljih vokala koje sam ikad čula. O Anouk sam već pisala. U njihovoj zajedničkoj verziji Dance with you zvuči još bolje, još iskrenije, još je ljepljivija za dušu.

  1. Damien Rice & Ray La Montagne – To Love Somebody

U kategoriji zaraznih pjesama, ova bi negdje mogla svoje mjesto naći u samom vrhu. Kratki refreni su ubitačni.
Jutros sam čula To Love Somebody na prazan stomak. Drugi singl s prvijenca Bee Geesa, jednog od onih bendova s kojima je moj stari pravio sprdnju, iako my je Groznica subotnje večeri bio jedan od najdražih filmova.
Danas se pitam da li bi on uživao jednako kao i ja u ovoj verziji pjesme. Damien-evo-sam-baš-sad-mislio-da-malo-umrem-Rice i Ray-mogu-ja-da-budem-Joe-Cocker-ali-ima-već-jedan-La Montagne. Znam, u stanju sam da napišem svašta za njih dvojicu, ali ova pjesma nikad nije bila ljepša, nikad nije bila manje dosadna i manje skičava, okićena dvijema gitarama, jednostavno se razlila i prebrzo se svaki put završi i zove da je ponovo slušam. Jesam, danas sam skoro pa romantična. Može mi se i to ponekad.

  1. Bruce Springsteen & The Wallflowers - One Headlight

Kad smo kod tumačenja stihova, smiješno je to što je Jacob Dylan morao da objašnjava  svojevremeno da, bez obzira na to o čemu pjesma govori na prvi pogled, NIKO NIJE UMRO u prevečerje ovih stihova. Pjesma zaista može da natjera ljude da sahrane nekog ni krivog ni dužnog. Ipak, poenta nije u tome. Važniji je onaj dio gdje jedna žena stavlja do znanja čovjeku iz malog grada da u životu može postići više, da ne mora biti zadovoljan ako bude prosječan.
Kad smo kod Wallflowersa, ne bih ih nikad čula da nije ovog dueta. U stvari, možda i bih, imaju čak jednu pjesmu koja je bolja od ove, i nekoliko sasvim dobrih. Ova zvuči kao da je pisao sam Springsteen. Te priče o gradu punom gubitnika iz kog valja pobjeći da bi postao neko – to je njegov Thunder Road. Možda mi se zato sviđa. Možda se i Springsteenu zato svidjela, pa je pjevaju zajedno. Ko bi ga znao.
Ponekad uhvatim sebe da razmišljam da li bi karijera Jacobovog mnogo poznatijeg oca bila drugačija da je, umjesto karakterističnog mjaukanja, imao ovako čist vokal kao potomak. I tu stanem.

  1. Placebo & The Pixies – Where Is My Mind

Ležim, tražim tačku bijelog zida u koju bih mogla da gledam, ali nekako, gdje god se okrenem, vidim glave Mickey Mousea. Tako izgleda život kad imaš bebu s interesovanjima. Uglavnom, kad konačno nađem tačku u koju bi se valjalo zagledati i ne misliti ni o čemu, isprazniti mozak u potpunosti, dođe mi Where is my mind. Kao da mi nisu dovoljne moje gluposti, sad još i tuđe pjevušim u polutami. Kad kažem da su gluposti, ne mislim na pjesmu. Mislim na to Karipsko more i na tu ribicu koja pokušava da razgovara i to naporno retoričko pitanje.
The Pixies. Bend koji sam pokušala na silu da zavolim. Bila ta sila moj burazer koji je prolazio s vremena na vrijeme kroz Pixies faze, ili prosto zato što znaš da nešto vrijedi, pa sam sebe udaraš po mozgu. Nikad nije uspjelo do kraja. Volim ja The Pixies, no trpim.
Ali ova pjesma je jedna od onih koje bih prigrlila svaki put kad je čujem. I prije nego je odradila svoje u filmu Fight club. Pogotovo u duetu s Molkom i u ovoj live verziji, nekako u meni proradi želja da budem samo jedan mali dio te publike, potpuno neprimjetan, kao tačka na mom zidu koju sam jedva pronašla.
Baš ovih dana čitam da su zamijenili i drugu Kim. Nadam se da će im ova basistkinja duže trajati.

  1. The National & St Vincent - Sleep All Summer

Kad god uđem u taksi, vrate se devedesete. Ili Doktor Igi, ili Pedro, ili neka druga besmislica koju sam mislila da sam potpuno izbrisala iz sjećanja. Nemam snage da izigravam nervoznu mušteriju, vožnje ionako nisu duge, pa uvijek nosim slušalice. Danas mi naiđu Croocked Fingers. Sleep all summer. Draga pjesma.
I srećom, nije samo meni draga.
Matt The National i Annie St. Vincent su snimili ovu pjesmu i napravili od nje pozorišni komad. Oživjela je ta nježna i pomalo smiješna priča o dvoje ljudi koji su nekad bili zajedno, a više nisu, a još se vole. Žive u strahu da bi se greške koje su ih razdvojile mogle ponoviti, ali kad zbroje koliko su vremena proveli zajedno tog ljeta – ostaje im da se pitaju zašto, bez obzira na sve, nisu zajedno.  
Ipak, kad pjevaju Annie i Matt, nije toliko smiješno. Prosto se naježim kad se njegov bariton raznježi pred njenim šaputanjem.
I would change but, babe, that doesn't mean I'm gonna be a better man.

  1. David Bowie & The Arcade Fire – Wake Up

Arcade Fire možda imaju najbolji album ove godine. Ako nije najbolji, onda je sigurno album o kome se najviše raspravljalo. Meni je trebalo dugo da ga konačno upijem, a ne mogu da tvrdim da sam do kraja uspjela. Nisam ja neki muzički stručnjak, da se razumijemo. Kad je izašao Funeral, i njega sam najprije odbacila, a bio je mnogo pitkiji. Tek mi je prije dvije godine sve nekako došlo na svoje mjesto. Ove sam se pjesme jedva sjećala, sve dok je nije Bowie uzeo pod svoje. Bowie se nikada ne bavi nečim što nije vrijedno slušanja.
Wake Up nije prva pjesma koja govori o spoznaji. Nakon duge spavancije konačno jasnije vidiš svijet. Odrastaš, pokušavaš da se uklopiš – sve su to previše puta opjevane i ispričane priče. Koje nikad ne dosade, srećom.
U duetu s Bowiem pjesma kao da je dobila dubinu, praznine su popunjene, zvuči tužnije, gotovo da može dovesti do suza. S teatralnom završnicom, naravno, da razbije osjećaj nelagode zbog tolikog napada plačljivosti.
Slušam je danas već sedmi put. Nedostajala mi je.

  1. The Band & Emmylou Harris – Evangeline

Nemam pojma kako sam se sjetila ove pjesme danas, ali sam pomislila kako bi bilo lijepo kad bi mi došla neka koju odavno nisam čula, i eto je. Moj prvi omiljeni bend (ako ne računamo faze uklapanja u društvo na silu, te zanemarimo one klinačke NKOTB groznice) i predivna Emmylou koja može svojim pjevanjem da prisvoji bilo koju pjesmu.
 I tako ova nježna i tužna priča o ženi koja čeka i kune golemu rijeku što joj uze čovjeka postane još tužnija uz njen sopran, i još vjerodostojnija, i još pjevljivija.
Volim ove muzičke priče koje imaju svoje likove, koje su bliske novelama, s pjevljivim i kratkim refrenima.Danas pogotovo. Jer, ima dana kad me jedino mandolina može spasiti.
I jesam spašena.



No comments:

Post a Comment