- Anouk - Margarita Chum
Po čemu bi izmjerili koja vam je omiljena holandska pjevačica? Ja imam prostu
računicu, jedva jednu znam i ona mi je broj jedan. Ona me vraća u dane kad sam
tek počela da istražujem muziku, da otkrivam nove bendove i izvođače čija se
muzika ne vrti po televizijama i radijima u Crnoj Gori.
Anouk mi je naišla kao energična ženska
izuzetno prodornog glasa, glasa sa stavom, i pjesmom sa stavom, pjesmom koja se
zove Nobody’s wife. Naišla mi je kad
sam bila u fazi „nikada se neću udati“ i u fazi „svi muškarci su stoka“. Faza
nije dugo trajala, a Anouk jeste, sve do danas, s tim što je u međuvremenu do
mene došla i njena nježnija strana, moj omiljeni acoustic album Update i Margarita Chum, jedna slatko-gorka pripovjest o ljubavi iz pozicije
nje koja je druga, ali joj to ni najmanje ne smeta. Malo je pjesama koje na
ovako suptilan način objašnjavaju kako se osjeća jedna ljubavnica. Akustična
verzija ove pjesme je posebna, jer se Anouk poslije prvog refrena u par navrata
preslatko smije, kao da komunicira s nekim iz publike. Taj efekat u slušalicama
čini da se razbije distanca između nje i onoga ko sluša. Predivan osjećaj.
Kao žena ženi, sve bih joj oprostila, samo ovogodišnji Eurosong nikako.
- Christian Kjellvander - Homeward Rolling Soldier
Subota mi ima neki švedski šmek. Počevši od ručka koji ne kuvam, švedski
sto je zakon. Pa onda radim intervju s pjevačem koji je u Švedskoj. A i ovaj
lik, Kjellvander, dođe mi ko naručen
i ne pušta cijeli dan.
Pet solo albuma, šesti samo što nije (ili mi je promakao negdje ovih dana,
poprilično sam dekoncentrisana); počnem od pjesme Homeward Rolling Soldier, a onda se sjetim da nikad nisam preslušavala njegov bend Loosegoats i onda to slušam na prekide,
i uglavnom mi bude drago što bend više ne postoji.
Zaljubila sam se u njegov glas prije deset godina. Tada sam znala samo
jednu pjesmu, Polish Daughter. I
imala sam još uvijek dial-up, pa sam nekoliko puta odustajala u pokušajima da
skinem još po nešto. Polish Daughter
smo isprali od slušanja, ali i dalje joj se radujem ko najdražem rođaku iz
daleka koji nosi duvankesu i kulena.
Homeward
Rolling Soldier je sva
potopljena u refrenu „I’m going home“ kao mjestu gdje je sve lakše, bolje,
bezbjednije, poznato. Praćena video spotom u kome se smjenjuju tri generacije
na gitari, prosto odiše nekim blagim optimizmom. Takvo nešto te uvijek natjera
da se sjetiš koliko si srećan kad imaš čemu da se vratiš.
Naravno, to je samo jedan dio ove pjesme, ovdje ne vidim prostora za neku
dublju interpretaciju. Pjesma nam uvijek daje samo ono što želimo da čujemo od
nje.
- Rise Against – Behind Closed Doors
Idu mi na živce ovi što uporno tvrde kako je rock mrtav. To su lijeni
slušaoci. Ako ti je rock muzika samo Jimi Hendrix, onda si u pravu, rock je
itekako mrtav. Ako ti je muka da tražiš po internetu, da se krećeš u krugovima
koji ti mogu ponuditi informacije o novim albumima, ili nisi čuo za stranicu
koja se zove New album releases, ne trubi okolo, neko će te ozbiljno shvatiti,
lijena vrećo. Rock je živ i zdrav, malo se pari s drugim pravcima, kombinuje se
i mazi, ali brate, ništa mu ne fali, uživa.
Evo ga rock. Dobro, možda malo punk rock, neki hardcore, ali rock. Ono,
pjesma uz koju prosto poželiš da te neko prevali šakom preko nosa. Ili ti nekog
da prevališ. Slučajno, naravno, u šutki ili tako nešto. Bijesna, a ipak
melodična. Pitaš se zašto nije soundtrack za neki Rocky ili Rambo. To stay
alive? Nije li to već postao najdosadniji zadatak milenijuma? Pa ipak... Kad je
pustim, pogledam u roletne i mrzim sebe što ih nisam zatvorila, jer mi se skače
i lomi i tako... Sva sreća da moja agresivna strana i dalje voli da pegla
kuhinjske krpe.
Volim Rise Against. Osjećam se
kao da sam ponovo u srednjoj.
- Charlie Rich – Behind Closed Doors
Bacim pogled na jučerašnju pjesmu i ne mogu pobjeći jednoj drugoj, istog
naslova, Behind Closed Doors. Ne pomaže
ni to što sam opet prelistavala High Fidelity. Užasni Charlie Rich. Previše mi je mekan za ovu trku koju svakoga dana
ostavim na pola.
Pjesme istog naslova. Odjednom brojim koliko se takvih mogu sjetiti u
trenutku, stanem kod Tonke. Dvije. Tačno dvije. Nema dva Wonderwalla, ali ima
dvije Tonke. Toliko je moj mozak trenutno u stanju da sabere.
Nemam običaj da preslušavam kantautore iz perioda nakon II svjetskog rata,
jer nemam vremena za njih u posljednje vrijeme. Nemam, jer u svakom me trenutku
čeka dvadesetak aktuelnih albuma koje valja preslušati. Ali za ovu pjesmu
uvijek nađem vremena, tako je diskretna i nježna, i u vremenu kad svi o svemu
pričaju otvoreno, zvuči pomalo bajkovito. Šta se događa iza zatvorenih vrata?
Ma, mora da je nešto dobro!
- Daleka obala – Sušac Blues
Daleku Obalu zakačim još u krevetu. Počne od Tonke, ali srećom ne ostaje na njoj. Čim
zabavim svoje dijete, na mene se navali Sušac
Blues.
A to je srećna pjesma, bar po dozi optimizma i autosugestije koju nosi .
Takva pjesma može da mi pomogne da preguram dan. Jer ja se, u normalnim
situacijama, bojim svakog novog dana, ali ako mantru zanosnog dugajlije
Marijana Bana ponovim desetak puta za redom, počinjem da vjerujem da sam jača.
A ljudima od dva metra i onima višim od dva je lako vjerovati. Cijela pjesma
zvuči kao borba s pozitivnim ishodom. Negdje u glavi imam sliku Marijana Bana
koji je ostao bez jedara pa raširio ruke i ne da se.
I onda mi prođe kroz glavu – kad porastem, želim da budem Ban iz ove
pjesme. Ban koji se ne boji. Ban, koji kad krene, on će sigurno doći tamo gdje
je namjerio.
- Laufer – Jezik otkinutih ruža
Prosto mi je dolazilo žao ovog Damira
Urbana. Na koncertu mirno, u pojedinim trenucima ko da smo na komemoraciji,
vidim tamo da u prvim redovima ima ekipe koja pjeva, sredina livade ćutljiva, a
u pozadini čujem samo sebe i burazera i dva kretena koja se sprdaju čovjeku:
„Je li mu ovo ’aljina? A viđi ga, ka majmun, kako se objesio za ovoga“. Znam,
90% njih je došlo da ga sluša kako pjeva Moju
vodu. Zna i Damir to, znam i ja, znaju i oni. Kad bi svirao šesnaest puta
Moju vodu, to bi bio koncert snova za tu publiku s kojom ne saosjećam. A ni ne
znaju da to nije Urban and 4, to je
zaostalo iz vremena Laufera. A
Laufer ne postoji više od 10 godina.
I ja bih, ako me pitate, htjela uvijek jednu pjesmu Laufera da čujem. Ali
mi ne može biti, čini se.
Pjesma otkinutih ruža je vrlo jasna po pitanju susreta dvoje
ljudi koji su se nekad voljeli, a više nisu zajedno. Opisuje cijeli prostor
nedorečenosti i ostajanje u tom prostoru. „Usne trnu od samoće“. Da, to je to.
Urban je uvijek bio veliki muzičar, a ovdje ga doživljavam kao velikog
pjesnika. Jednom sam davno pokušala da opišem to stanje tišine i nije mi
uspjelo. Sad mi više i nije toliko važno, izgubilo se značenje godinama, ali mi
je ostala pjesma, savršena minijatura kao dokaz da se sve, ali baš sve, pa i
neprijatna tišina, mogu opjevati tako da ubodu viljuškom pravo u srce.
- The Decemberists - Down by the water
Uvijek me sedmi dan muči. Ne samo zato što bi neki posao trebalo završiti
(takvih je poslova i previše), već mi inspiracije ponestane poslije parnih
dana. Gledam u rijeku kroz prozor od ostave i pjevušim Down by the water.
Nalazi se na jednom potpuno prosječnom albumu pod nazivom The king is dead. To je, naravno, moje
mišljenje. Najviše mi smeta što, kao slušalac cijelih albuma, ne vidim nikakvih
niti koje bi pjesme povezale u cjelinu. Ni dvije pjesme uputilo jednu na drugu.
Volim konceptualne albume, nisam kriva.
Pomalo zvuči kao da je inspirisana pjesmom The One I Love R.E.M-a (Peter Buck je, istina, gostovao na tom
albumu, bar u 3 pjesme, ako me sjećanje dobro služi).
Pjesmu, tačnije riječi ove pjesme, ne razumijem baš najbolje. Vjerovatno
zato što ne razumijem kako je bilo nekada živjeti u Portlandu, blizu rijeke, uz
parobrode. Potpuno je van mog poimanja, čini se da je svojevrstan omaž
američkom načinu života i to je sasvim u redu. Ne moram razumjeti nešto da bi
mi bilo pjevljivo i da bih potpuno uživala.
A i sedmi je dan kako slabo spavam.
No comments:
Post a Comment